de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2017/39 în ceea ce privește monitorizarea și evaluarea punerii în aplicare a programului pentru școli și a controalelor la fața locului aferente acestuia
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de instituire a unei organizări comune a piețelor produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 922/72, (CE) nr. 234/79, (CE) nr. 1037/2001 și (CE) nr. 1234/2007 ale Consiliului (1), în special articolul 25 litera (d) și articolul 223 alineatul (3),
având în vedere Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 352/78, (CE) nr. 165/94, (CE) nr. 2799/98, (CE) nr. 814/2000, (CE) nr. 1290/2005 și (CE) nr. 485/2008 ale Consiliului (2), în special articolul 62 alineatul (2) litera (a),
întrucât:
(1) |
În temeiul articolului 9 din Regulamentul delegat (UE) 2017/40 al Comisiei (3), statele membre sunt obligate să monitorizeze și să evalueze punerea în aplicare a programului lor pentru școli și să notifice Comisiei rezultatele. În vederea unei abordări eficace și uniforme a evaluării programului pentru școli în Uniune, trebuie să se specifice formatul și conținutul rapoartelor de evaluare pe care statele membre trebuie să le transmită Comisiei. |
(2) |
Articolul 10 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 al Comisiei (4) stabilește domeniul de aplicare, conținutul, calendarul și raportarea controalelor la fața locului efectuate de statele membre. În lumina experienței dobândite, evidențele care trebuie verificate ca parte a controalelor la fața locului trebuie să fie clarificate mai detaliat. În plus, perioada de efectuare a controalelor la fața locului și de finalizare a rapoartelor de control trebuie să fie prelungită și termenul final trebuie să fie amânat pentru a se lua în considerare cererile de ajutor depuse după termenul prevăzut la articolul 4 alineatul (5) din regulamentul respectiv. |
(3) |
Prin urmare, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 trebuie modificat în consecință. |
(4) |
Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru organizarea comună a piețelor agricole, |
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
Articolul 1
Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 se modifică după cum urmează:
1. |
Articolul 8 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 8 Monitorizare și evaluare (1) Monitorizarea menționată la articolul 9 din Regulamentul delegat (UE) 2017/40 se bazează pe datele provenite din obligațiile de gestionare și de control, inclusiv cele prevăzute la articolele 4 și 5 din prezentul regulament. Statele membre transmit Comisiei raportul lor anual de monitorizare menționat la articolul 9 alineatul (3) din Regulamentul delegat (UE) 2017/40 până la data de 31 ianuarie din anul calendaristic următor sfârșitului anului școlar în cauză. Statele membre transmit Comisiei raportul lor anual de control privind controalele la fața locului efectuate și constatările aferente menționate la articolul 9 alineatul (4) din regulamentul respectiv până la data de 31 octombrie din anul calendaristic următor sfârșitului anului școlar în cauză. (2) Raportul de evaluare sau, în cazul în care un stat membru aplică programul pentru școli la nivel regional, numărul corespunzător de rapoarte de evaluare menționate la articolul 9 alineatul (2) din Regulamentul delegat (UE) 2017/40 vizează punerea în aplicare a programului pentru școli în primii cinci ani școlari din fiecare perioadă acoperită de strategia elaborată la nivel național sau regional în temeiul articolului 23 alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. Statele membre transmit Comisiei raportul sau rapoartele lor de evaluare până la data de 1 martie din anul calendaristic următor sfârșitului acestor cinci ani școlari. Primele rapoarte de evaluare trebuie transmise până la 1 martie 2023. Cerințele minime privind formatul și conținutul raportului sau rapoartelor de evaluare sunt stabilite în anexa la prezentul regulament. Statele membre se asigură că raportul sau rapoartele transmise Comisiei nu conțin date cu caracter personal. (3) Comisia publică rapoartele anuale de monitorizare și rapoartele de evaluare transmise în temeiul alineatului (1) al doilea paragraf și al alineatului (2).” |
2. |
Articolul 10 se modifică după cum urmează:
|
3. |
Se adaugă o anexă, al cărei text figurează în anexa la prezentul regulament. |
Articolul 2
Prezentul regulament intră în vigoare în a treia zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale și se aplică direct în toate statele membre.
Adoptat la Bruxelles, 17 iunie 2020.
Pentru Comisie
Președintele
Ursula VON DER LEYEN
(1) JO L 347, 20.12.2013, p. 671.
(2) JO L 347, 20.12.2013, p. 549.
(3) Regulamentul delegat (UE) 2017/40 al Comisiei din 3 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește ajutoarele din partea Uniunii pentru furnizarea de fructe și legume, de banane și de lapte în instituțiile de învățământ și de modificare a Regulamentului delegat (UE) nr. 907/2014 al Comisiei (JO L 5, 10.1.2017, p. 11).
(4) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/39 al Comisiei din 3 noiembrie 2016 privind normele de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește ajutoarele din partea Uniunii pentru furnizarea de fructe și legume, de banane și de lapte în instituțiile de învățământ (JO L 5, 10.1.2017, p. 1).
ANEXĂ
„ANEXĂ
CERINȚELE MINIME PRIVIND FORMATUL ȘI CONȚINUTUL RAPOARTELOR DE EVALUARE MENȚIONATE LA ARTICOLUL 8 ALINEATUL (2)
1. Rezumat
— |
Constatările evaluării |
— |
Concluzii și recomandări |
2. Introducere
— |
Scopul și domeniul de aplicare al evaluării |
— |
Scurtă descriere a procesului de evaluare |
3. Metodologie
— |
Structura evaluării și metodele utilizate |
— |
Întrebări de evaluare, criterii de apreciere, indicatori |
— |
Surse de date și tehnici de colectare a datelor |
— |
Restricții și soluții găsite |
4. Evaluarea funcționării programului pentru școli
— |
Logica de intervenție sau legăturile dintre nevoile identificate, obiectivele stabilite în strategie și activitățile desfășurate |
— |
Principalele modele sau tendințe ale școlilor participante/copiilor participanți |
— |
Furnizarea/distribuția de fructe, legume, lapte și produse lactate în școli și prioritatea acordată fructelor și legumelor proaspete și laptelui de consum |
— |
Măsuri educative însoțitoare |
— |
Acțiuni de comunicare și informare |
— |
Principalele modalități și dispoziții de punere în aplicare |
— |
Implicarea autorităților din domeniul sănătății/nutriției, a altor autorități publice și a părților interesate private asociate planificării, punerii în aplicare, monitorizării și evaluării programului |
5. Răspunsuri la întrebările de evaluare comune
5.1. În ce măsură programul pentru școli a mărit consumul general de fructe, legume și lapte și produse lactate de către copii, în conformitate cu recomandările naționale privind o alimentație sănătoasă pentru grupa de vârstă avută în vedere?
Indicatori:
— |
Modificarea consumului direct și indirect de fructe și legume proaspete de către copii (cantitate și/sau frecvență) |
— |
Modificarea consumului direct și indirect de lapte de consum de către copii (cantitate și/sau frecvență) |
— |
Modificarea procentajului copiilor care respectă doza zilnică recomandată de fructe și legume |
— |
Modificarea procentajului copiilor care respectă recomandările autorităților naționale din domeniul sănătății și nutriției privind doza zilnică de lapte de consum și de alte produse lactate fără adaos de zahăr, arome, fructe, nuci sau cacao și în conformitate cu nivelurile de lipide și de sodiu recomandate la nivel național pentru grupa de vârstă avută în vedere. |
5.2. În ce măsură programul pentru școli a educat copiii cu privire la obiceiurile alimentare sănătoase?
Indicatori:
— |
Modificarea atitudinii copiilor față de consumul de fructe, legume, lapte și produse lactate, în conformitate cu recomandările naționale privind o alimentație sănătoasă pentru grupa de vârstă avută în vedere |
— |
Modificarea cunoștințelor copiilor cu privire la avantajele pentru sănătate pe care le conferă consumul de fructe și legume proaspete, lapte de consum și produse lactate fără adaos de zahăr, arome, fructe, nuci sau cacao și în conformitate cu nivelurile de lipide și de sodiu recomandate la nivel național pentru grupa de vârstă avută în vedere. |
6. Concluzii și recomandări
— |
Eficacitatea programului |
— |
Lecții învățate |
— |
Recomandări de îmbunătățire |
7. Anexe
Detaliile tehnice ale evaluării inclusiv chestionarele, referințele și sursele.
”
Descărcă textul
Poți descărca textul prezent, sau întreg textul dacă acesta are dimensiuni mai mari, folosind butonul de mai jos.