Ești antreprenor? Ești la început și/sau nu ai program de igienă și siguranța alimentului?
Este important pentru afacerea ta să citești și să aplici acest Ghid.
3 pași obligatorii pentru respectarea legii și respectul față de clienți:
- Autorizare: Firma poate produce alimente doar dacă are autorizație.
- Aplicare programe de siguranță alimentară: Firma poate pune pe piață alimente doar dacă implementează un program care certifică și garantează igiena și siguranța alimentelor pe care le produce, transportă, depozitează sau comercializează.
- Respectarea etichetării și informarea consumatorilor: Firma poate comercializa produse alimentare doar dacă respectă în totalitate reglementările privind etichetarea și furnizarea informațiilor către consumatori.
Recomandarea noastră
Implementați HACCP pentru liniștea voastră și siguranța clienților. Legile se schimbă. Organele de control se schimbă și ele. Clienții pierduți nu se mai întorc niciodată. Clienții câștigați care cumpără din nou și din nou produsele voastre sunt singurul lucru care contează.
Implementarea principiilor HACCP (Analiza Pericolelor și Punctele Critice de Control) este esențială pentru a garanta igiena și siguranța alimentelor. Considerați controalele și auditul de igienă ca instrumente utile care vă ajută să mențineți standarde ridicate și să evitați problemele critice.
Despre website-ul nostru: Simplificăm implementarea HACCP și SMSA
Acest website vă îndrumă să implementați HACCP și SMSA (Sistem de Management al Siguranței Alimentelor), fără nici o pregătire de specialitate. Totul se va realiza imediat, simplu, practic și profitabil.
Ce conține website-ului:
1. Informații generale despre igiena și siguranța alimentelor – pentru a vă menține la informat și pentru a găsi inspirație.
2. Informații experte pentru profesioniști – utile pentru cei care lucrează direct cu programele de siguranță alimentară.
3. Programe HACCP și SMSA complete – disponibile online, aplicabile imediat, simplu, eficient și profitabil.
Ce obțineți având un abonament:
1. Dacă sunteți experți SMSA: Acces la studii, informații detaliate, și oportunitatea de a interacționa cu alți profesioniști - vezi ghidul pentru sepcialiști.
2. Dacă sunteți manageri și antreprenori: Programe complete online, aplicabile imediat, manuale HACCP și SMSA, pentru a vă conforma legislației și pentru a vă asigura succesul pe termen lung al afacerii.
Garanția aplicării unui program complet în 3 luni
Urmați pașii noștri și în mai puțin de 3 luni aveți implementat un program complet de igienă și siguranță alimentară, util și eficient pentru a produce și comercializa alimente ghidați de nevoile clienților. Fără experiență, fără consultanți, fără cursuri și fără nimic complicat. Legislația vă obligă să implementați aceste programe, nu doar să dețineți un dosar cu inscripția HACCP sau SMSA. Urmați pași noștri și produceți alimente sigure pentru a asigura sustenabilitatea afacerii pe termen lung.
Transformați cerințele legislative într-un avantaj competitiv! - HACCP/SMSA “Pas cu Pas în 100 de zile”.
Ce trebuie să faceți practic, pas cu pas:
Pasul 1: Cum creez propriul program SMSA/HACCP?
1. Informați-vă de pe site-ul nostru, secțiunea Blog & Noutăți. Veți înțelege principiile de bază HACCP și SMSA. Doar atât aveți nevoie ca manager. Durată estimată: maxim 1 oră.
2. Completați datele la abonare: introduceți informațiile despre firmă. La abonare veți defini cine este administratorul firmei, managerul și persoana/persoanele desemnată/desemnate să se ocupe de SMSA/HACCP. Ele vor fi inserate în documentele online generate pentru firma dvs.
3. Felicitări! Acum aveți un program complet SMSA și HACCP online, personalizat pentru firma dvs. Acesta va fi disponibil în secțiunea Contul Meu, sub formă de Manual SMSA, Manual HACCP și proceduri. La orice control, puteți prezenta aceste programe. Implementarea urmează.
Pasul 2: Cum implementez programul HACCP/SMSA în firmă?
1. Numire responsabil: Chiar dacă aveți o firmă mică vă recomandăm să numiți o altă persoană, care este implicată direct în procesul de producție ca Responsabil SMSA/HACCP. Nu contabilul firmei, nu secretara sau altconeva care nu este implicat direct în producția de alimente. Pur și simplu bucătarul șef, o persoana care lucrează în bucătarie sau în zona de producție direct. Creiam un cont pentru acest responsabil și va avea acces la tot programul de implementare al firmei.
2.Decizii: În calitate de manager, dacă nu doriți să implementați dvs aceste programe, este necesar să mai realizați doar obligațiile directe care sunt specificate mai jos.
2. Documentare: responsabilul SMSA trebuie să citească întreaga documentație a firmei existentă pe site pentru a înțelege conceptele de bază. Este simplu, practic și nu necesită expertiză avansată.
3. Aplicare „HACCP pas cu pas în 100 de zile”: persoana responsabilă va urma pașii zilnici indicați în ghid. La finalul celor 100 de zile, veți avea implementat programul complet, respectând legislația și asigurând alimente sigure.
3 Obligații directe - pentru antreprenori/manageri
1. Declarația de management:
• Accesați documentul SMSA-POL-001 Politica de management a siguranței alimentare: descărcați declarația, semnați și atașați-o la dosarul SMSA/HACCP. - pagina 1
2. Decizia de numire a responsabilului SMSA:
• Accesați documentul SMSA-FT-001 Decizii/Documente de numire SMSA: descărcați, completați informațiile necesare, semnați și împuterniciți persoana desemnată - pagina 2
3. Prima întâlnire cu personalul firmei:
• Accesați documentul SMSA-FT-002 Șablon de minute ale întâlnirii, descărcați și organizați o întâlnire cu echipa. Discutați despre responsabilitățile fiecăruia în program, conform deciziei anterioare. Semnați documentul împreună cu echipa. - pagina 3
Notă: După aceste aspecte administrative, documentele rămase din dosarul HACCP/SMSA constau în fișe de monitorizare și fișe obligatorii, care trebuie completate în timpul procesului de producție. Urmați instrucțiunile specifice fiecărei proceduri.
Dedicare necesară:
1. Pentru antreprenori: Rezervați minim 1 oră pe zi în primele 10 de zile pentru implementarea programului. După aceea, activitatea va intra într-o rutină, iar rolul dvs. va fi doar de verificare, alocând aproximativ 2 ore pe săptămână.
2. Pentru manageri de SMSA: Dacă sunteți administratorul firmei includeți în fișa postului pentru responsabilul SMSA obligația de a verifica, timp de 1 oră pe zi, modul de implementare și rezultatul programelor SMSA și HACCP.
Pentru orice întrebare sau ajutor suplimentar, accesați comunitatea noastră! Suntem aici să vă sprijinim.
Înregistrează-te cu user și parola pentru a accesa aceste resurse acum sau abonează-te pentru a nu rata această resursă importantă.